هر چیزی که باید بدانید

!
  • ۰
  • ۰

پلکسی گلاس چیست؟

 پلکسی گلاس کاربرد زیادی در زندگی امروزه شما دارد. شاید فکر کنید که با طلق پلکسی آشنایی ندارید.اما به شما قول خواهیم داد که موارد زیادی از کاربرد این طلق ها را در محیط اطراف تان تا به الان دیدید اما شاید متوجه نشده اید که در حال دیدن محصولی ساخته شده با  پلکسی گلاس هستید.

پلکسی گلاس چیست؟

اکریلیک، ، پلکسی گلاس و… از نام‌های تجاری است که به ورق‌ پلکسی اشاره می نماید. پلکسی گلاس یک ورق سفت و سخت است که مقاومت این ماده از شیشه بسیار بیشتر بوده و تراکم آن کمتر می‌باشد.

ورق‌های پلکسی از بهترین پلاستیک‌های بازار به حساب می آید. برای اولین بار در جنگ جهانی دوم از این ماده برای ساخت پنجره‌ هواپیما، سایبان و برج استفاده میکردند. جالب است بدانید که این ماده ۳۰ برابر بیشتر از شیشه مقاومت دارد و به همین دلیل در بسیاری از موارد جایگزین شیشه می‌باشد.

 از جمله این کاربردهای پلکسی گلاس عبارتند از؛

* ساخت آینه‌ تزئیناتی و وسایل دکوراتیو

* ساخت وسایل لوکس و فانتزی

* طراحی‌های جواهرات، داخلی، لامپ و...

* ساخت استند تبلیغاتی

* استفاده به عنوان محافظ شیشه ها

* کمک در ساخت و سازها

* نورگیر و سقف کاذب

* چراغ‌ و شیشه‌های اتومبیل

*  کلاه ایمنی

* مورد استفاده در قسمت‌های مختلف سالن‌های ورزشی

* ساخت ایستگاه‌های اتوبوس

* ساخت درب‌های اتوماتیک

* ساخت عینک‌های طبی

* ساخت پارتیشن بندی اماکن مختلف

* جایگزینی برای شییشه های رنگی قدیمی

* استفاده در قسمت‌های مختلف منزل به منظور زیباسازی

* و بسیاری موارد دیگر

مزایا ورق‌ پلکسی چیست؟

* دارای امنیت بالا

* سبک ورق

* تنوع رنگی بالا

* برش لیزری، حکاکی، چاپ و خم در آن وجود دارد

* دارای مقاومت در برابر عوامل محیطی

* مقاومت زیادی برابر دما از خود نشان میدهد.

* امکان پردازش به روش‌های مختلف

* تایید شده برای تماس با غذا

* قابلیت ضد آب

* ضخامت ثابت

* قابلیت انحنا و خمیدگی

* مقاومت بالا در برابر ضربه

* شفافیت بالا

* عایق صوتی و حرارتی

* مقاومت در محیط‌های گرم و سرد

* مقاومت در برابر شرایط محیطی

قیمت ورق‌های پلکسی

ورق‌های پلکسی با ویژگی‌های مختلف و در انواع گوناگون تولید می‌شوند. انواع مختلف این ورق‌ها قیمت‌های متفاوتی دارد.که شما میتوانید با پرس و جو و جستجو آن از قیمت مطمین شوید. 

طلق رومیزی نرم

از طلق رومیزی نرم جهت محافظت از سطوح مختلف استفاده می‌کنیم. میز ناهار خوری، میز تحریر، جلومبلی و… از  مواردی می باشد که برای آن‌ها می‌توان از طلق نرم استفاده نمود . این طلق ها از لایه‌های pvc چند لایه تشکیل شده که عمر این رومیزی‌ها از ۵ تا ۷ سال یا حتی بیشتر است.

چگونه از طلق رومیزی نرم استفاده کنیم؟

*حتما قبل از استفاده از این ورق ها سطح را با یک پارچه‌ی تمیز و مرطوب پاک نمایید.

* طلق رومیزی نرم را با لبه‌های خمیده به پایین قرار داده تا ظاهر آن کاملاً صاف شود.

* در صورتی که طلق را روی شیشه قرار دهید ممکن است حباب‌هایی از هوا در زیر آن ایجاد شود. برای جلوگیری از این مشکل یک پارجه زیر طلق رومیزی قرار دهید. این پارچه‌ها را می‌توانید در بازار با رنگ‌ها و طرح‌های مختلف انتخاب نمایید.

*در صورتی که میزتان لبه‌های گرد دارد یا هلالی و … است می‌توانید رومیزی را با کاتر یا دیگر وسیله‌های موجود در بازار برش داده و به شکل دلخواه درآورید. در صورتی که برش به صورت خط مستقیم است می‌توانید از خط کش استفاده نمایید.

طلق مات

در ساخت طلق دو نوع طلق شفاف و مات تولید شده که. طلق مات می‌تواند تک جداره یا دو جداره باشد. از این طلق ها برای مواردی که نیاز بهدیده نشدن وجود دارد استفاده میکنیم. مثلاً برای آزمایشگاه‌ها و انبارها از این نوع طلق استفاده میشود.

ابعاد طلق مات تک جداره ۱۲۰ در ۱۸۰ و طلق مات دو جداره ۲ در ۶ است. طلق مات رنگی یا ساده است که طلق رنگی حدود ۲۰ درصد از طلق معمولی گران‌تر است.

طلق مات تک جداره

طلق مات تک جداره برای مواردی استفاده می‌شود که بخواهیم فضای پشت آن دیده نشود. برای سقف کاذب سرویس بهداشتی معمولاً از طلق مات شیشه‌ای استفاده می‌شود. ابتدا شبکه بندی سقف انجام می‌شود و بعد طلق ها درون فریم قرار داده می‌شوند.

طلق مات دوجداره

از این نوع طلق ها برای کاهش هزینه استفاده میکنیم که به این طلق، طلق پلی کربنات مات دو جداره هم میکنیم که طلق مات می‌تواند سفید یا رنگی باشد. طلق های مات هم چنین در ضخامت‌های مختلف تولید می‌شود و برای کاربردهای متفاوت استفاده می‌شود.

  • ۰۰/۰۲/۱۳
  • leila afzaly

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی